Hot Posts

6/recent/ticker-posts

R.I.N.D.U

Tak kisah la apa orang nak kata....
apa yang orang nak baca...bukan niat nak suruh orang baca sangat... :(
Tapi sekadar meluahkan rasa hati kat blog kesayangan...
Aku R.I.N.D.U kampung halaman.....walaupun kampungku tak semegah negeri orang...
" Hujan Emas Di Negeri Orang,Hujan Batu Di Negeri Sendiri...Negeri sendiri tetap DihatI "
Biar orang pandang tanah tumpah darahku tiada apa-apa....Tapi  disanalah Bateri hidupku...
Walau dihidang Shopping Complex yang megah-megah...Econjaya itu jugaklah aku rindu...
Walau pusat perangin terkenal menggamit....Pantai kosong itu lagi menggamitku kembali...
Walau orang pandang enteng ...Apa ada pada kampung....mereka tidak pernah merasa....mereka tidak HIDUP disana....apa dieorang tahu???
Aku rindu insan yang ada disana...Insan yang pasti merinduiku jua..Aku tahu itu....
(................air mata yang tak dapat dibendung mengalir laju seiring jari-jemari ku............)
Apakan daya ..masa tidak mengizinkan lagi...
InsyaAllah.....sampai masa ambe akan pulang....
Walau tidak ada apa yang ambe lakukan...
Hanya Allah S.W.T yang mengetahui...
Apa perasaan itu..perasaan yang tidak perlu diceritakan...
Perasaan yang tidak perlu dizahirkan dengan kata-kata
Pulang kekampung....
Menjejak kaki ke rumah yang ambe dilahirkan..dibesarkan..
Melihat Insan yang Melahirkan Ambe ke Dunia...Insan yang membanting tulang membesarkan ambe berada didepan mata..Ambe tidak perlu apa-apa yang megah....
Luruh rasa semua rindu yang membebani.....
Itu lah nikmat...

 Aku Anak Besut
Miss Ol About u...

Post a Comment

0 Comments