Hot Posts

6/recent/ticker-posts

AlhaMduLiLLaH

Alhamdulillah....Syukur kerana masih diberi peluang oleh Allah S.W.T untuk terus menumpang di pentas dunia ciptaanMu ini..
Sekali lagi dipanjatkan syukur..pada hari ini..walaupun keputusan ujian itu menyedihkan..tetapi aku tetap mengharap ianya Positif.
Alhamdulillah Ya Allah...setelah 5hari dilanda ketidaksihatan luar biasa...dengan saranan suami tersayang 11 JaNuaRi 2012 ( Sabtu )..aku ke klinik Dr.Hjh Sapiah...klinik kebiasaan ibuku...
Kebiasaan kerja aku mengambil urin orang...skang aku di urin test oleh doktor....hu3...
AlhamduliLLah...2 Line yang diharapkan jelas...Ucapan Tahniah dr Doktor untuk aku...Positif...
Doktor tanya itu ini...pusing dia punya "kalkulator"...Nah...Awak dah pregnant sambil tulis kat Kad Klinik - 7Minggu 5Hari...Dijangka Bersalin 28 Ogos 2012..hu3....Perasaan tak tahu nak cakap apa...macam tak percaya jer....Sayang Dah Nak Jadi Ayah!!...ngeeee...
Sejak dari itu...bermulalah hari-hari mencabar bagi seorang bakal ibu...Perut tak payah cakap...macam-macam rasa..lepas itu muntah-muntah...Sayang cakap dh mula morning sickness...Argghhh...pegi opis pon tak ada apa...tak boleh nak buat apa...makan?dulu berpinggan-pinggan...tapi skang..kalau abes separuh pinggan pon da kira banyak..hu3...Alahai penangan nak dapat anak sulung....Cian kat sayang...risau ajew...hari-hari dengar aku mengadu sakit...Tapi nak buat macam mana..lumrah dah...

Antara Alahan yang berlaku :

- Sume bau yang aku suka...aku jadi tak suka...bau shower,deodorant,pembersih muka..shampoo???huh...terpaksa xbernafas sementara....
- Selimut, cadar, sarung bantal..sume aku cabut tukar baru...nape sume jadi busuk??nak tidur kena dongak ke atas....hu3
- Kat opis??xtahan lor ngah air cOnd....Kul 9 mula laa nak cari surau...tido...tapi xsuka gilew tido...menambahkan sakit kepala aku jerkk..
- TV, Radio??rasa cam nk pegi pindah dalam hutan...cam nak duk seorang diri...Xleh dengar bising langsung...sumak tOl...
- Hah...Xleh masuk bilik air sendiri...tenGok gayung...tengok Air...tengOk baldi..Mula laa nak manja-manja ngan baldi tu...pas tu...uwerkk....
- Balik keje...bilik tidur bau bau-bauan wangi...tapi aku??xtahan...baik amik kerusi...duk kat bawah...hirup udara segar...
- Lappy?Bukak kejap..taip 2 3 patah...mula pale sumak balik lorrr....
- Adik2 kat umah pon xleh nak bernyanyi2 daaa...sume kena diam!!!!

Alhamdulillah...hari ini...larat bukak blog..kira dah ok...dah sihat...hu3...17 jaNuari 2012....dah lama nak bukak blog ..nak mencatat apa yang patut...tapi bukak laptop kesayangan pon dah macam nak muntah...macam mana tu??iihiihihi...Ikutkan baby kami da 8minggu 4Hari hari ini..
Tunggu sayang balik....Nak pegi klinik Ibu & Anak...wat Buku Merah....Cmne rupa entah....Orang kata kena amik darah segala...alamat pengsan laa....Semoga Ibu larat & kuat la sayang yerr....Ayang balik sha daa sihat...Jangan risau...bau-bau boleh tahan daa...Kira OK laaa...ngeee
Sayang-sayang....TenGok la gambar nii...
Setakat ini dulu untuk hari ini...Nanti lau larat...ada perkembangan lain...nanti taip-taip lagi...hu3...Semoga semuanya sihat dan diRahmati...Ibu & Ayah Sayang Kamoo...Waiting 4 uu...

Bubyeeeeee....

Post a Comment

3 Comments

Terima Kasih Daun Keladi